dinsdag 8 februari 2011

Bijna lente!




Doordat het al zo vroeg is begonnen met grote hoeveelheden sneeuw en kou, is de behoefte aan zon en buiten zijn in de opbloeiende natuur dit jaar vroeger dan andere jaren. Ik zit weer letterlijk de knoppen aan de bomen te bestuderen of ze al weer niet ietsje verder zijn. En de bolletjes in de tuin, kijk ik de grond uit.

Gelukkig gaat het al beginnen. De vogeltjes zingen alsof het al tijd is om nestjes te bouwen en nog heel even en ik kan me verheugen in de eerste narcis en sneeuwklok. En wat een vreugde als het zonnetje er dan weer is en het zo warm wordt dat je de hele dag buiten kan zijn, zoals gisteren. Het was 's ochtends om 11 uur al 22 graden op de thermometer die half in de zon hangt op ons overdekte terras. En aan de overkant van het dal liggen de witte plakken sneeuw nog koud te zijn aan de schaduwkant van de berg. Maar hier is het heerlijk!
Deuren open, hondjes lekker buiten (Sofie natuurlijk gewoon in de hal, zoals ze dat altijd doet na even haar neusje buiten gestoken te hebben), stoeltje in de zon en gelijk lekker buiten mijn ontbijtje genuttigd.



Zo'n dagje zon doet de mens zo goed! Gelijk zit je weer boordevol energie. En dat heb ik ook wel nodig de komende tijd. We gaan namelijk een klusserige tijd tegemoet. Aangezien de werkzaamheden aan huis Tosca steeds verder vorderen, zijn wij aan de beurt om aan de afwerking te gaan beginnen. Allereerst zijn de vloeren aan de beurt: tegels leggen in de keuken/badkamer en de vloeren van huiskamer en slaapzolder. Dan de muren overal pleisteren en daarna nog allerlei afwerkklussen. René gaat de zolder aftimmeren en de hekjes rond de trapgaten maken (hij is dus meer van het houtwerk, zoals je begrijpt).
Laat de zon maar blijven!
Ik heb er zin in.

Huis Tosca in het zonnetje:

Geen opmerkingen: