zondag 12 april 2009

Druk, druk, druk...

Het is heerlijk weer. Zo'n 21 graden met een zonnetje en een wolkje.
Daar krijg je energie van en dat is wel nodig ook. Want met het mooie voorjaarsweer komen ook de voorjaarswerkzaamheden. Groentetuin omspitten. Bramen weghalen, brandnetels eruit trekken nu het nog kan. Vele zaadjes zaaien en zaadjes laten kiemen in mijn kasjes. Houthakken, zagen, verzamelen en stapelen. Paden controleren op winterschade en herstellen. Tuinmeubelen opknappen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dit alles valt samen met de start van ons seizoen van La Petite Frida. Natuurlijk ging de verhuur het hele jaar door, maar nu is de periode aangebroken dat er onafgebroken mensen in Boris zijn tot ver in het najaar! Dus dat geeft ook een hoop werkzaamheden. Alles moet elke week weer schoon en fris zijn bij het wisselen van de gasten en de tuin moet er fleurig en netjes bijliggen. Geen verdwaalde poepjes, zo weinig mogelijk bramen en andere prikkers mogen er staan en de bloemetjes in de potten moeten water en de dode bloemetjes er uit.




En dan is er nog een hele hoop te doen voor mijn andere werkzaamheden. Bij het kerstmarkt-atelier ben ik weggekaapt door de gemeente, omdat ze iemand moesten hebben voor de restauratie van de poppen die bij de oude wasplaats staan. Dus was ik druk met nieuwe gezichten maken, kapsels en ze te plaatsen in zo natuurlijk mogelijke houdingen (zie foto's). Ook moest meneer Cavour, die samen met Napoleon III in het plaatselijke museum in een zaaltje staat, gerestaureerd worden. De poppen staan daar ter herdenking van de in Plombières gesloten overeenkomst tussen Italië en Frankrijk om samen Oosterrijk te weerhouden Italië binnen te vallen 125 jaar geleden. Dus deze pop heb ik thuis ook met gips onderhanden genomen en een bolle kop bezorgd, zodat hij nu een beetje lijkt op de echte meneer Cavour.

Kortom, die energie van het lekkere weer heb ik echt hard nodig. En ik geniet er ook allemaal erg van!

Geen opmerkingen: