vrijdag 21 december 2007

kleine natuurwonderen



Elke ochtend sta ik met de zon op. Zodra het licht is loop ik buiten met mijn Zarah en Sofie. De twee honden hollen en spelen om mij heen en ik geniet van de stilte en de natuur. De laatste dagen is het heerlijk weer. 's Nachts vriest het een graad of 10 à 15 en dat levert in de vroege ochtend een prachtige witte wereld op.
In ons beukenbos vond ik daar een klein natuurwonder. Eerst snapte ik niet wat ik zag en dacht een restje kerstversiering of zo te zien. Uit een tak stak een wit "baardje". Bij nadere inspectie bleek dit een prachtige pluizige concentratie van ijskristallen te zijn. Ik herinnerde me het wel eens in natuurboeken gezien te hebben. Maar nu lag het zomaar in mijn tuin. En niet eentje, maar een hele boel. Ik heb er een meegenomen en gefotografeerd. Zie hier het resultaat.
Niet lang erna was het al ingezakt.
E.

Geen opmerkingen: